úterý 13. května 2014

Letošní první...

MÁTOVÝ SIRUP SE TŘTINOVÝM CUKREM

Máta roste jak divá, takže první várka sirupu je na světě...


Recept: Použila jsem 2 druhy máty(mátu mojito a kadeřavou). 
3 velké svazky máty překrájíme a proložíme 3 nakrájenými citrony. Zalijeme 1,75 litrem převařené vychladlé vody a necháme louhovat 24 hodin (zatížila jsem to talířkem). Druhý den přes sítko vymačkáme a přes plátýnko nebo kávové filtry přecedíme. Ve výluhu rozmícháme 1 kg cukru a 15 g kyseliny citronové. Rozlijeme do sklenic a uchováváme v chladu nebo sterilujeme.

O víkendu jsem (opět) zničila ponorný mixer...už vím, že nenamočené datle nemixovat...:)
Dostala jsem tohoto krasavce včera od mého muže...PINK...:)

Přeji krásný den...

3 komentáře:

  1. mnamky mnam....matovy sirup je fajnučky osviežujúci :) nech vám chutí :), pa Zuzana

    OdpovědětVymazat
  2. Období lektvarů začalo!! :o)
    Mátový sirup mám moc ráda :o))
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  3. Mátový sirup mám moc ráda, jen letos musím dávat pozor, jsem na mátu asi trochu alergická, a to jí tak miluju :o)
    A ten Pink frajer ať dobře slouží!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat