čtvrtek 15. května 2014

BYLINKOVÁ SŮL A PŘEPUŠTĚNÉ MÁSLO

Vyrobila jsem si tyhle voňavé dobroty.


K výrobě bylinkové soli mě inspirovala Klára z http://conovehonakopci.cz/?p=7365.
Použila jsem sušené natě petrželky, libečku, popence, okvětní lístky měsíčku a dále rozmarýn a česnek. Rozmělnila jsem vše společně s jemnou mořskou solí ve hmoždíři. Dá se použít ve studené i teplé kuchyni.


Přepuštěné máslo mívala moje babička v "bucláčku" vždycky ve špajzkové skříni v předsíni.
Použila jsem kvalitní farmářské máslo (600 g) a pomalu přepouštěla. Sbírala jsem pěnu tak dlouho, až vznikal jantarová tekutina. Trvalo to asi 45 minut. Máslo lze použít na vše - vaření, smažení, pečení, na knedlíky. Je voňavé a zdravé. Nemusí být v lednici a vydrží i několik měsíců...vyhovuje mu teplota do 20 stupňů nejlépe někde v temnu.




1 komentář:

  1. To jsou ale dobroty!!
    Ta sůl vypadá moc dobře a bude mít určitě velké využití a máslo to
    také mívala moje babička!!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat