sobota 10. srpna 2013

Zpracovávám neustále výdobytky z našich zahrádek...tentokrát jsem se pustila do domácí vegety...je skvělá...
Vyrobím si ji na celou zimu...zeleniny je dost...

DOMÁCÍ VEGETA

Množství surovin i složení je orientační...

1/2 kg mrkve, 3 menší tuříny, 1 menší celer, 2 cibule, 1/2 papriky - kapie, 1 menší hlavička česneku, zelená petrželka - hrst, libeček - 2 snítky, 2 vrchovaté lžíce mořské soli

Zeleninu pomeleme na mlýnku nebo rozsekáme v sekáčku, papriku vymačkáme (pouští hodně vody a je ve směsi pouze pro barvu),česnek prolisujeme a vše smícháme se solí. Klademe v tenké vrstvě na pečící papír do sušičky. Zvlášť usušíme natě.
Po usušení dáme vše na plech a necháme ještě alespoň jeden den pořádně dosušit na vzduchu. Promneme společně s usušenými natěmi a umeleme např. na starém mlýnku na kávu (já jsem mlela v mlýnku na obilí).

Vegeta má krásnou barvu a je bez glutamátu a jiných přísad.

Můžeme mít pokaždé jinou, záleží jak nakombinujeme zeleninu...lze přidat i jiné koření...např papriku pro paprikovou vegetu, majoránku...atd...







Přeji krásný zbytek víkendu...


4 komentáře:

  1. Supr nápad, dělám podobně ale nesuším, strkám do mrazáku:-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Ahojky Madlenko, super vždy jsem chtěla zkusit a asi to letos prubnu :D měj se moc krásně :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Madlenko, jukám máš tu na mne starý blog - murkaEva , nyní jsem Za domácím štěstím :-)

    OdpovědětVymazat
  4. ...prima inspirace...Děkuji.Věrka

    OdpovědětVymazat